Jak nejlépe ochránit svoji potenci, sexuální apetit a výkon v posteli během zimy? Tady je 14 tipů a rad

Ako najlepšie ochrániť svoju potenciu, sexuálny apetít a výkon v posteli počas zimy? Tu je 14 tipov a rád

Chlad, zima, brzké stmívání a špatné počasí, to vše jsou faktory zhoršující nejen psychickou pohodu, vitalitu nebo kondici, ale i sexuální výkonnost. Platí to prakticky pro všechny oblasti sexuálního života, ať už jde o kvalitu erekce, sexuální apetit, plodnost nebo i potenci. Ve výsledku tak potom trpí i váš  partnerský život.

Sexuální neúspěchy v ložnici nejsou v zimním období ničím neobvyklým, právě naopak, potýká se s nimi stále více mužů. Svůj podíl na tom mají  faktory týkající se životního stylu a životosprávy, stejně tak nedostatek pohybu či pokles testosteronu.

Všiml jsem si, že mnohé muže tyto problémy trápí a hledají na ně odpovědi na různých online fórech nebo v internetových diskusích. Jelikož se snažím na mém webu už delší dobu pomáhat právě v této oblasti, podíval jsem se na téma blíže.

Které oblasti sexuálního života jsou v zimě ohroženy nejvíce

Zima je nejen obdobím, kdy slavíme Vánoce nebo se těšíme ze sněhu a lyžovačky, ale jde také o náročnější období pro naše zdraví. Méně slunečního světla, nižší teplota či špatné počasí mají špatný vliv na naši kondici, množství vitamínu D i imunitu.

Pokud jde o sexuální život, nejčastěji trpí erekce, neboli ztopoření, může jít o problémy s jeho nástupem, udržením nebo dostatečnou tvrdostí

Druhou oblastí, která je dotčena více právě v zimním období, je libido, neboli sexuální apetit, který souvisí zejména s poklesem hladiny a tvorby testosteronu

Problémovou oblastí bývají i orgasmus a předčasná ejakulace

Míra a intenzita problémů s erekcí, libidem, potencí a ejakulací bývá různá. Nemusí být ani vždy stejná, jsou situace, kdy se stav krátkodobě zlepší, jindy se zase zhorší. Stále však třeba pamatovat, že pokud budete tyto problémy dlouhodobě ignorovat, nezmizí a to ani s koncem zimy. Právě naopak, je třeba jim věnovat veškerou pozornost.

K faktorům ovlivňujícím potenci a výkon v posteli patří:

méně pohybu, což je pro zimní období typické, k tomu je třeba připočítat i zhoršení fyzické kondice a vitality a tedy i zhoršení krevního oběhu
chlad venku a naopak příliš velké teplo uvnitř, problém s příliš těsným spodním prádlem, to vše jsou faktory, které mohou snížit testosteron
zhoršení životního stylu, více stresu, méně kvalitního spánku, méně vitamínů z čerstvé zeleniny a ovoce, více alkoholu a nezdravý jídelníček

PSYCHICKÉ A PSYCHOLOGICKÉ FAKTORY

Problémy v sexuálním životě mohou nastat i vlivem některých psychických faktorů. Deprese, smutek či pokles mentální vitality nejsou v zimním období nic neobvyklého. U některých mužů pak mohou ovlivnit i erekci nebo libido.

Jak nejlépe ochránit potenci, libido, erekci i výkon v posteli v zimě

Přejděme nyní ke konkrétním tipům, které vám pomohou udržet zdravý sexuální život a dostatečný výkon v posteli během zimního období. Některé platí samozřejmě celoročně, jiné jsou obzvláště důležité právě v tomto období a jejich význam je větší.

Ať se líbí, tady je 14 doporučení podle mých zkušeností:

1. Pravidelný pohyb a sport na vzduchu

Na rozdíl od letních měsíců s teplejším počasím je zima riziková právě pro pohyb. Ten je důležitý i obecně pro zdraví, je prevencí vůči nadváze a obezitě a podporuje krevní oběh i sexuální výkonnost. Snažte se proto v zimě sportovat a mít pohyb pravidelně, kombinujte více druhů aktivit. Ideálními jsou běh, rychlá chůze, lyžování či běžky. Do toho můžete zařadit i plavání a indoor sporty, zejména tenis.

2. Jednou do týdne i intenzivní cvičení

Chcete-li podpořit hladinu testosteronu, nic lepšího než intenzivní cvičení ve fitku nemůže v zimě být. Zaměřte se na cvičení typu HIIT, aerobik nebo zumba, snažte se je provádět alespoň 30 až 40 minut. Pokud chcete, můžete do toho přidat silové cviky s vlastní váhou nebo činkami, budete tak budovat svaly, ale podpoříte také tvorbu testosteronu. Tímto způsobem umíte zvýšit sexuální apetit a zlepšit potenci i plodnost.

3. Spánek a spánková hygiena

To, že v zimě máme kvalitnější a delší spánek, je bohužel jen iluze a mýtus, opak bývá mnohdy pravdou. Právě spánek je přitom důležitý pro hladinu testosteronu a sexuální apetit, takže je třeba se na něj speciálně zaměřit. Snažte se chodit spát a vstávat vždy ve stejnou dobu a eliminujte všechny rušivé vlivy včetně světla a hluku. Dopřejte si alespoň 8 až 9 hodin spánku bez přerušení a neponocujte. Domněnka, že to doběhnete, je iluzí.

4. Dostatek slunečního záření

Slunce je v zimě velmi málo a proto je třeba se snažit využít každou hodinu nebo den, kdy svítí na obloze. Nejen, že je důležité pro tvorbu vitamínu D, má smysl i z pohledu zlepšení psychiky, odbourávání stresu a proti depresi. Vždy, když uvidíte na obloze slunce, vyražte ven. Nemusí to být nutně nějaký sport, klidně stačí, pokud se půjdete projít, ideálně do přírody. Pomůžete rozproudit krevní oběh a načerpáte novou energii.

5. Vitamíny, minerály a aminokyseliny

Jídelníček výrazně souvisí s tím, jak kvalitní potenci, sexuální apetit a sexuální život budete mít. Zaměřit se je třeba zejména na doplňování aminokyselin typu L-Arginin a L-Citrulin, z minerálů je důležitý zinek, hořčík a draslík a z vitamínů C, D a E. Proto se snažte do svého jídelníčku zařadit každý den ovoce a zeleninu, zejména cibuli, česnek , jahody, banány a špenát. Důležité jsou i ryby, zejména losos, také oříšky a semínka.

6. Pravidelné stravování a pitný režim

Důležité je nejen to, co jíte, ale také to, jak to jíte. Snažte se jíst během dne menší porce, ale zato pravidelně a častěji. Nezáleží na tom, jestli budete jíst 3 nebo 5 krát denně, hlavně žádné jídlo nevynechejte. Podpoříte tak pravidelnost metabolismu a také krevní oběh. Neméně důležitý je pitný režim. Jeho základem by měla být čistá voda v objemu 2 až 3 litrů. Vyhýbejte se energetickým nápojům, limonádám a přílišné konzumaci kofeinu.

7. Žádné škodlivé a toxické látky

Žádné cigarety, žádné toxické a omamné látky a minimum alkoholu. To jsou pravidla nejen pro zdravý životní styl, ale také pro zdravou potenci, libido a erekci. Zapomeňte na kouření i jakékoli omamné a psychotropní látky, zhoršují sex i zdraví obecně. Co se týče alkoholu, zde se snažte omezit jeho příjem na minimum a pokud, tak jen na víno. Vyhýbejte se pivu, obsahuje příliš mnoho fytoestrogenů, ale i tvrdému alkoholu.

8. Kombinace sauny a ledové vody

Speciálně v zimě jsou ideální podmínky pro wellness aktivity, proč toho nevyužít? Saunování v kombinaci s koupáním v ledové vodě je ideální pro podporu krevního oběhu a zlepšení cirkulace krve. Může podpořit i fyzickou výkonnost a také sexuální apetit. Dopřejte si alespoň jednou za dva týdny takový rituál a uvidíte, že váš sexuální život poroste raketovým tempem. Samozřejmě, dejte si pozor na kontraindikace při saunování ohledně srdce.

9. Pozor na stres a nedostatek odpočinku

Nejlepším způsobem, jak odbourat stres, je trávení volného času bez jakékoli zátěže. Mnoho mužů však má pocit, že v zimě by měli něco dohnat, že by se měli více snažit a více stihnout. Nedostatek odpočinku během dne vede k nervozitě, zvýšení stresových hormonů a ke zhoršení životosprávy. To zase ovlivňuje erekci, libido a sexuální život. Jak z toho ven? Odpočívejte! Zkuste jógu, meditaci nebo masáž!

10. Otužování ve sprše i jinde

Zimu považujeme za velmi chladné období, takže se to snažíme kompenzovat. Ale ani druhý extrém není dobře, protože zhoršuje krevní oběh a prokrvení pohlavní soustavy. Rovněž narušuje tvorbu testosteronu, který je důležitý pro libido a plodnost. Vyhýbejte se přetápění místností a velmi těsnému spodnímu prádlu. Naopak osvěžením může být studená sprcha. Podpoříte prokrvení genitálií i hladinu testosteronu.

11. Více pravidelného sexu

Jak bezpečně eliminujete riziko snížení sexuálního apetitu a zhoršení erekce? Přece tím, že budete mít více sexu a pravidelněji! Ne, žádná masturbace to nemůže nahradit, na to zapomeňte. Naopak, je třeba mít klasický pohlavní styk od A po Z, ideálně 3 až 4 krát do týdne. Takovým stylem podpoříte neustálou tvorbu spermií, hladinu testosteronu, lepší prokrvení genitálií a koneckonců tak zlepšujete i svoji kondičku.

12. Změna stereotypu v ložnici

Aby vás sex s partnerem bavil i v případě, že jste spolu už delší dobu, doporučuji provést nějaké změny v ložnici. Nemám na mysli samozřejmě nábytek, ale spíše vyzkoušení nových věcí. Inspirujte se například Kámasútrou při nových polohách nebo vyzkoušejte nové sexuální praktiky a techniky. V předehře si dopřejte erotickou masáž se zaměřením na erotogenní zóny a zkusit můžete i různé erotické hračky a sexuální pomůcky pro oba.

13. Afrodiziaka v bylinkách, koření i parfémech

Pokud jde o afrodiziaka, mnoho mužů je podceňuje a to je chyba. Dokáží pořádně zvednout libido a vzbudit všechny pozitivní emoce, včetně těch sexuálních. Najdete je v bylinkách, doporučuji čaj z Macy nebo Tribulusu, i v parfémech s feromony. Výborná afrodizika jsou koření typu chilli, bazalka a fenykl, ale také čokoláda, šlehačka, ústřice či cibule a česnek. S některými opatrně, zejména kvůli aroma a kaloriím.

14. Podpůrné prostředky bez receptu

Posledním mým tipem je: nestyďte se použít povolený doping. Nemusíte vůbec řešit, zda jsou nebo nejsou pilulky na potenci, erekci a libido projevem stárnutí, na to zapomeňte. Důležitý je jen výsledek a ten jediný se počítá. Doporučuji sáhnout po ověřených značkách s dobrými referencemi, své zkušenosti s některými zmíním na závěr. Mějte vždy takové pilulky po ruce a já doporučuji užívat je dlouhodobě celou zimu.

ZÁZRAK NA POČKÁNÍ NEPŘIJDE

Pokud se budete řídit zmíněnými radami, dříve či později začnete pociťovat postupné zlepšení. Nečekejte však žádné zázraky na počkání a do několika dní, nic takového nepřijde. Na druhou stranu, změna bude dlouhodobá a co je důležitější, přirozená.

Jak ještě podpořit a zlepšit potenci a erekci u mužů

Jednou z možností, jak můžete efektivně podpořit svou potenci a erekci zejména v zimě, jsou specializovaná afrodiziaka. Za tímto pojmem se skrývají látky, které dokážou nabudit libido, sexuální apetit a tedy i erekci u mužů i u žen. Z mého pohledu potřebují v zimním období takovou podporu ale zejména muži, proto se více zaměřím na ně.

Zde jsou mé zkušenosti s tím, které afrodiziaka jsou nejlepší:

  • nic nezkazíte, sáhnete-li po darech moře, zejména ústřice jsou známým afrodiziakem, ke zvýšení sexuálního apetitu pomohou i některé tučné ryby
  • z koření nabudí vaši sexuální touhu zejména chilli koření a kajenský pepř, také vanilka, skořice, rozmarýn, máta, zázvor, bazalka a muškátový ořech
  • velmi známým afrodiziakem je i alkohol, ale zde opatrně s množstvím, jinak vám může spíše uškodit, volte spíše červené víno nebo šampaňské
  • z dlouhodobého hlediska jsou dobrým afrodiziakem i oříšky, česnek a cibule či kakao, jednak stimulují testosteron, ale pomáhá i prokrvení genitálií
  • povzbudit smysly mohou i parfémy, zejména ty s feromony, případně vonné svíčky a aromatické doplňky, známým afrodiziakem jsou i španělskémušky a koupit si můžete i hotové afrodiziakální čaje s kombinací více bylinek

Jak fungují pilulky na podporu erekce a proč je doporučuji

Na podporu potence a erekce vám mohou pomoci i podpůrné prostředky v podobě tablet a kapslí. Ty jsou určeny speciálně pro muže a mají vliv na jejich sexuální výkon v různých oblastech. Využít je můžete nejen v zimě, ale tehdy se hodí nejvíc.

Účinek těchto tablet je založeno na následujícím principu:

V jejich složení jsou přírodní rostlinná afrodiziaka, stopové prvky a aminokyseliny, které zlepšují tok krve v penisu, zvyšují vitalitu a zvyšují testosteron v těle

Nejvíce využívané jsou bylinné extrakty z Macy, Tribulusu, Ženšenu, Damiány nebo Saw Palmetta. V obsahu jsou velmi často i L-Arginin, L-Citrulin či jiné aminokyseliny, které pomáhají rozšířit cévy a zlepšit krevní oběh v pohlavním údu. Naopak pilulky neobsahují žádné syntetické rizikové látky, proto ani nemají vážné vedlejší účinky.

Co se týče účinků těchto tablet, působí na tyto oblasti:

  • v první řadě jde o zlepšení prokrvení celé oblasti genitálií a poté pohlavního údu, takže výsledkem je rychlejší, delší a zejména tvrdší erekce
  • zároveň podporují hladinu testosteronu v těle a to maximálně přirozeně, což má zase pozitivní vliv na chuť na sex, sexuální apetit a zvýšení libida
  • některé značky tablet mohou zlepšit i vaši potenci, plodnost a spermiogenezi, jiné podporují zdraví prostaty a další pomohou oddálit ejakulaci

Pokud jde o nástup účinku, přečtěte si vždy příbalový leták výrobce dané značky. Běžně se pilulky užívají zhruba hodinu před plánovaným pohlavním stykem. Já doporučuji každodenní dávkování a to alespoň 3 až 4 měsíce, tehdy je účinek nejlepší.

NEVYŘEŠÍ KAŽDÝ PROBLÉM, ALE POMOHOU

V případě, že trpíte nějakým vážným problémem, například erektilní dysfunkcí nebo hormonálními problémy s vlivem na testosteron, nejsou pilulky jejich léčbou a řešením. Většině mužů však pomohou a podpoří jejich sexuální výkon přirozeně.