Co jsou Kegelovy cviky a proč jsou vhodné i pro muže?

Kegelovy cviky posilují svaly pánevního dna, které podporují dělohu, močový měchýř, tenké střevo a konečník. Jsou také známé jako cviky na pánevní dno. Zajímavé je, že je můžete dělat téměř kdykoliv. Seznamte se s těmito cviky a jejich benefity pro muže.

Co jsou Kegelovy cviky

Kegelovy cviky jsou jedním z nejlepších způsobů, jak zlepšit a udržet funkci střev a močového měchýře. Jednoduše posilují svaly pánevního dna. Tyto svaly řídí tok moči a pomáhají udržovat pánevní orgány na správném místě. Jedná se o svaly pánevního dna. Rozkládají se od stydké kosti až po konečník. Obklopují ústí močového měchýře, pochvy a konečníku. Díky tomu zajišťují jejich správné fungování. Svaly pánevního dna navíc podporují břišní orgány. Kegelův sval je hovorový termín pro strukturu, kterou je stydký sval kostrč. Je inervován větvemi kostrče a perineálních nervů. Jeho obecný název pochází ze jména amerického gynekologa, který v polovině 20. století propagoval trénink svalů pánevního dna. Tentýž lékař vyvinul speciální Kegelův trénink. Vycházel ze cviků, které kdysi prováděly gejši. Jeho cílem bylo vyléčit problém močové inkontinence (silné svaly pánevního dna ovládají svěrače), ale také zlepšit sexuální prožitky.

Mohou je provádět muži i ženy, aby zvýšili sílu pánevního dna a pomohli snížit nebo dokonce odstranit inkontinenci moči. Kegelova cvičení mohou také pomoci zlepšit sexuální zdraví a pocity:

  • uvolnění poševních svalů. To je užitečné, pokud máte bolesti během pohlavního styku, vyšetření pánve nebo obojího.
  • zlepšení prokrvení pochvy a pánevního dna. To může pomoci zvýšit sexuální vzrušení.
  • usnadnění dosažení orgasmu

Kromě kegelových cviků je vhodné pro správnou erekci dodržovat jídelníček a pravidelně užívat 100 % přírodní doplněk Stoporex.

Co způsobuje slabost svalů pánevního dna?

Stejně jako ostatní svaly v našem těle, i svaly pánevního dna se mohou poškodit. Jednou z hlavních příčin je dlouhodobá zácpa bez ohledu na pohlaví. Zácpa se vyskytuje u žen i mužů. Svaly pánevního dna mohou být oslabeny i operací v oblasti pánve. U žen je nejčastější příčinou poškození pánevního dna napětí a natahování spojené s porodem – velká miminka a použití kleští mohou toto poškození zvýšit. Další poškození může způsobit natržení svalu nebo řez v hrázi (kde je sval přeříznut pro usnadnění porodu). U žen může ochablé svalstvo pánevního dna vést k výhřezu jednoho nebo více orgánů pánevního dna – močového měchýře, dělohy nebo střeva. K prolapsu dochází, když tyto orgány nejsou správně udržovány a začnou tlačit na poševní stěny. Příznaky prolapsu mohou zahrnovat vyboulení nebo silný vaginální tah, bolest nebo nepohodlí během pohlavního styku. U některých mužů může vzniknout prolaps dolní části střeva přes anální kanál, což může ovlivnit kontrolu střev.

Jak najít svaly pánevního dna u mužů?

Muži často čelí stejnému problému, pokud jde o určení správné svalové skupiny pánevního dna. Pro muže je jedním ze způsobů, jak je najít, strčit prst do řitního otvoru a pokusit se ho zmáčknout – aniž by se vám prohýbaly svaly na břiše, hýždích nebo stehnech. Dalším užitečným trikem je napnutí svalů, které brání průchodu plynů. Pokud potíže přetrvávají, nacvičte si zastavení toku moči. Stejně jako u žen je to spolehlivý způsob, jak lokalizovat svaly pánevního dna, ale neměl by se stát pravidelnou praxí.

Kdo by měl cvičit Kegelovy cviky?

Jsou výbornou variantou pro mnoho lidí, ať už chcete zmírnit projevy močové inkontinence nebo si jen chcete udržet správnou funkci svalů pánevního dna. Zvýšení síly a vytrvalosti svalů pánevního dna může pomoci zmírnit mnoho příznaků, jako je inkontinence moči, prolaps močového měchýře a nutkání na močení a stolici.

Často se doporučují ženám nebo mužům, jejichž pánevní dno prostě potřebuje podporu. Kegelovy cviky, stejně jako jakýkoli jiný silový tréninkový program, mohou pomoci posílit svaly a obnovit jejich přirozenou roli při podpoře pánevních orgánů a udržení jejich stability.
Mějte však na paměti, že Kegelovy cviky nejsou určeny pro každého. Ve skutečnosti si někteří z vás mohou způsobit více škody než užitku, když cvičí příliš mnoho. Některé poruchy svalů pánevního dna jsou důsledkem příliš aktivního nebo napjatého pánevního dna. Když k tomu dojde, svaly pánevního dna se nemohou plně uvolnit, a tak nemohou odpočívat. V důsledku toho se tyto svaly mohou stát nadměrně aktivní.

Potence je celková sexuální výkonnost. Pod tímto pojmem se skrývá touha po pohlavním styku a schopnost vzrušení, stejně jako možnost dosažení uspokojení (orgasmu). Platí to i pro fyzickou připravenost. U mužů se projevuje především erekcí, tedy zvětšením, ztuhlostí a otokem penisu. Tělo reaguje sexuálním vzrušením na různé podněty. Nejen zrakové a hmatové, ale také čichové a sluchové. Důležitá je také představivost. Někdy dochází ke spontánním reakcím, jako je ranní erekce. Čas od času se však objevují problémy s potencí. Pokud se týkají i vás, měli byste se naučit, jak zlepšit erekci a zvýšit libido. Způsobů je celá řada – jak farmakologických, tak domácích (přírodních), například užívání přípravku Stoporex. Jedním z málo známých, ale velmi účinných cviků jsou právě Kegelovy cviky. Kdy byste měli zvážit cvičení na potenci? Začněte, když si všimnete následujících příznaků:

Cvičení na zlepšení potence můžete samozřejmě provádět i profylakticky – i když jste v pořádku. Posílíte tak svaly a zlepšíte celkové fungování těla. V důsledku toho se budete moci déle těšit z dobré sexuální výkonnosti (a také lepšího zdraví).

Jaké benefity přináší mužům Kegelovy cviky?

Zlepší se erekce

Cvičení svalů pánevního dna, včetně Kegelových cvičení, vám pomůže zlepšit váš sexuální zážitek mnoha způsoby. Pro začátek bude vaše erekce pevnější, protože se zlepší průtok krve do třísel. Cvičení vám pomůže oddálit ejakulaci, protože budete lépe schopni stahovat svaly na povel. Zdravotnický pracovník vám může pomoci při zvládnutí opožděné ejakulace pomocí Kegelových cvičení. Konečně zažijete zvýšené potěšení a také zvýšený počet orgasmů.

Pomáhají při erektilní dysfunkci

Kegelovy cviky jsou součástí možností léčby erektilní dysfunkce (ED). V některých případech změna životního stylu v kombinaci s těmito cvičeními uspokojivě zlepšuje příznaky ED. U některých mužů jsou Kegelova cvičení zahrnuta spolu s dalšími intervencemi, jako je poradenství, terapie a další léčba při zvládání ED.

Rehabilitace a posílení pánevního dna

Rehabilitace pánevního dna je program vedený fyzioterapeutem. V tomto programu se používají různé techniky k posílení svalů pánevního dna. Je spojován s tím, že je stejně účinný jako chirurgický zákrok. Navíc muži, kteří absolvují rehabilitace pánevního dna získají určitou míru kontroly během ejakulace. Tento program může také zahrnovat další techniky, jako je použití elektrod ke stimulaci svalů pánevního dna. Tyto v tandemu s Kegelovými cviky jdou dlouhou cestou při zvyšování síly pánevních svalů.

Diskrétní cvičení

Přestože existují další cviky na svaly pánevního dna, jako jsou dřepy a most, které nabízejí četné výhody, Kegelovy cviky jsou jedinou diskrétní možností, kterou máte. Tato cvičení můžete provádět kdykoli a kdekoli, aniž by nikdo nevěděl, na čem jste. Můžete si snadno vytvořit denní rutinu, kde budete cvičit jednou na začátku každé hodiny. To znamená, že kegelovy cviky mohou zapadnout do vašeho životního stylu bez ohledu na to, kde se nacházíte nebo jaké jiné činnosti se věnujete.

Jak poznat Kegelovy svaly?

Prvním krokem při tréninku svalů pánevního dna je identifikace správných svalů. Existuje několik způsobů, které vám mohou pomoci správně identifikovat různé části svalů pánevního dna. Jedním ze způsobů je pokusit se zastavit nebo zpomalit tok moči v polovině vyprazdňování močového měchýře. Opakované udržování moči na záchodě není cvičení, ale způsob, jak identifikovat své svaly pánevního dna. To by mělo být provedeno pouze k určení, které svaly jsou potřebné pro kontrolu močového měchýře. Pokud můžete, zastavte proud moči na záchodě na vteřinu nebo dvě, pak se uvolněte a dokončete vyprázdnění bez námahy. Tento „stop-test“ vám může pomoci identifikovat svaly, které řídí tok moči. Nedoporučuje se jako pravidelné cvičení.

Další způsob identifikace svalů pánevního dna je jedním z nejjednodušších a nejpřesnějších způsobů. Představte si, že se vám chce močit nebo že uvolňujete plyny a přitom uvolňujete břišní svaly. Zjistěte, zda můžete při dýchání stlačit a udržet svaly v pánvi. Nic nad pupkem by se nemělo utahovat ani stahovat. Dojde k určitému napětí a zploštění spodní břišní stěny. To není problém, protože tato část břicha spolupracuje se svaly pánevního dna. Snažte se zatnout svaly opravdu jemně, abyste cítili jen zvednutí a stlačení svalů pánevního dna. Pokud necítíte stahování svalů, změňte polohu a zkuste to znovu. Pokud například při sezení necítíte, jak se vám svaly stahují, zkuste si místo toho lehnout nebo vstát.

Jak správně cvičit

Jakmile víte, které svaly jsou zapojeny, lehněte si na záda nebo se postavte mírně od sebe. Tuto skupinu svalů zatněte, počítejte do 5 a pomalu je uvolňujte. Chvíli odpočívejte a cvik opakujte. Nejprve udělejte sérii 5 kontrakcí a relaxací a opakujte to 3x denně.

Po týdnu zvyšte počet kontrakcí na 10-15 a proveďte několik sérií každý den. Kegelovy cviky můžete upravit, například prodloužením kontrakce na 10 sekund nebo stažením a uvolněním svalů tak rychle, jak jen můžete. Existuje mnoho variant. Je důležité cvičit pravidelně a co nejvíce.

Při Kegelových cvicích by vaše břišní svaly neměly být napjaté, proto je ze začátku nejlepší cvičit vleže, ruku položit na břicho a kontrolovat, zda jej nezatahujete. Také nezadržujte dech.

Představte si, že pánevní dno je výtah a snažte se ho vytáhnout co nejvíce nahoru. Jak výtah jede do dalších pater, protahujte svaly stále silněji, dokud nebudou zcela napjaté. A jak to půjde dolů, postupně uvolňujte svaly, až se dostanete do přízemí. Zpočátku se tyto cviky mohou zdát jako dřina, ale pokud je budete dělat systematicky, umění si rychle osvojíte a pak je můžete dělat v různých polohách těla (sed, stoj) a v různých situacích, jako je sledování televize, stání ve frontě nebo čekání na zelenou při řízení auta. Kegelovy cviky mají tu výhodu, že jsou pro okolí nepostřehnutelné, takže je lze provádět kdekoli. A nenechte se odradit, i když účinky nebudou viditelné okamžitě.

Pokud pociťujete bolest při provádění Kegelových cvičení, okamžitě je přestaňte dělat. Kegelovy cviky neškodí, ale nejsou vhodné pro každého. Když jsou Kegelovy cviky prováděny správně, většina lidí to považuje za relaxační. Neměly by bolet. Pokud pociťujete bolest během Kegelova cvičení nebo po něm, je možné, že cvičení neprovádíte správně nebo pro vás Kegelovo cvičení nemusí být vhodné. Kontaktujte svého lékaře.

Výhody používání těchto cvičení spočívá v tom, že vaše problémy s erekcí lze vyřešit bez použití jakýchkoli léků nebo chirurgického zákroku, které mají svá vlastní rizika a vedlejší účinky, které by mohly dále poškodit vaše zdraví.

Video Kegelovy cviky

Zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kegelovy_cviky

https://www.klubzdravi.cz/a/kegelovy-cviky-pomoc-pri-inkontinenci-zachrana-pri-bolesti-zad-i-zpestreni-sexualniho-zivota

https://www.mojezdravi.cz/zdravy-zivotni-styl/kegelovy-cviky-zlepsi-sex-odstrani-bolesti-zad-a-posili-zdravi-5180.html